dimecres, 21 d’octubre del 2015

Eleccions Consell escolar


El pròxim 26 de novembre es celebren eleccions a Consell Escolar. 


En concret es renoven 4 llocs dels representants dels pares/mares. 

Els pares/mares tenim 9 llocs en el Consell Escolar del nostre centre, 8 electes i 1 nomenat per l'AMPA. Dels 8 electes es renoven 4 cada dos anys. (Annexe taula de membres del Consell) 

És el màxim òrgan de gestió del col·legi en el qual estan present tots els membres de la comunitat educativa. A més de pares i mares estan presents, docents, personal no docent, alumnes i Ajuntament. 

A continuació veurem les funcions del Consell però cal subratllar que es tracta del lloc on els pares i mares mes poden exercir la seua participació en la gestió del col·legi. 

Cal destacar la importància que la participació dels pares té en la qualitat de l'educació dels fills. 

La participació de les famílies en l'educació és un dret bàsic en les societats democràtiques i a més la recerca disponible avala que les escoles i els professors més eficaços són aquells que col·laboren en gran manera amb les famílies. 
Aquesta participació es troba amb algun obstacle com la indiferència que mostra un gran nombre de pares i mares sobre aquesta qüestió. També és cert que els docents són mes receptius a fomentar la participació de les famílies en temes auxiliars o secundaris i no tant en qüestions docents de mes calat. 

Tenim la responsabilitat entre tots de participar en l'educació que volem per als nostres fills i en general de la nostra societat.




Atribucions


El Consell Escolar del centre tindrà les següents atribucions:

 a) Formular propostes a l'equip directiu sobre la programació anual del centre i aprovar el projecte educatiu, sense perjudici de les competències del Claustre de professors, en relació amb la planificació i organització docent. 
b) Elaborar informes, a petició de l'Administració competent, sobre el funcionament del centre i sobre aquells altres aspectes relacionats amb l'activitat del mateix. 
c) Participar en el procés d'admissió d'alumnes i vetlar perquè es realitze amb subjecció a l'establit en aquesta Llei i disposicions que la desenvolupen. 
d) Aprovar el reglament de règim interior del centre. 
e) Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vetlar per que aquestes s'atinguen a la normativa vigent. 
f) Aprovar el projecte de pressupost del centre i la seua liquidació. 
g) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar. 
h) Proposar les directrius per a la col·laboració, amb finalitats educatives i culturals, amb altres centres, entitats i organismes. 
i) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i els resultats de l'avaluació que del centre realitze l'Administració educativa. 
j) Ser informat de la proposta a l'Administració educativa del nomenament i cessament dels membres de l'equip directiu. 
k) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre. 
l) Qualssevol unes altres que li siguen atribuïdes per l'Administració educativa.

CALENDARI ORIENTATIU D’ACTUACIONS 


Alguns documents d'interès





Composició actual del Consell i membres a renovar